26 November 2010

nugget ayam yummy

 bersempena dengan ramainya orang berkumpul di rumah chun bersempena aidil adha dan perkahwinan cik Mun, maka terhidang la nuget ayam di atas. ayamnya dibeli di tesco. yang paling tak tahan tu, kalau hari-hari biasa, sangat payah la nak jumpa daging ayam segar yang telah di deboned kan di bahagian paha. tetiba bila tiba musim haji, depa jual la pula. iskkkk.. tetiba tau.

dan harganya. mak aiiii.. dekat seploh hengget sekilo. kalau nak banding dengan harga ayam biasa yang mereka war-warkan dalam 6.++ sahaja. kenapa tiba-tiba emo ni cek chun? mana tak nya, bila time nak beli ayam  6 hengget, tetiba takde stok la pula. sian my daddy. tunggu punya lama. orang tesco kata, kejap lagi stok baru sampai. dekat dua jam tunggu apa pon tarak. last-last dia ambil isi ayam ni la. yang sepatutnya kita guna buat chicken chop.

chun potong kecil-kecil dan salut dengan tepung goreng Bistari saja. di cicah pula dengan mayonis dibawah ni.  resepinya dapat dari incik mat gebu, semasa chun komen pasai pasta olio beliau yang menggunakan capers.

mayonis ala mat gebu
  • capers - dipotong halus 
  • mayonis - pilih yang berkualiti untuk dapatkan rasa yang umpph
  • fresh black pepper
  1.  semua bahan di gaul rata.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...