08 December 2010

chinese muslim restaurant

 restoran ni baru dibuka di Bayan Baru, Penang. depa claimed the first chinese muslim restaurant in Penang. juadah disediakan secara a la carte. jadi, kena bawak ramai-ramai datang sini makan. harga untuk mee dan nasi goreng lebih kurang macam di cafe lain. ada saiz S dan L. rm6, 7 @ 8. untuk lauk pauk pula bermula rm8 ke atas. ada juga seafood macam ketam dan udang lipan, tapi belum available. lol. payah kot nak menjala kat laut tu.
 masakan kurang masin. elok untuk yang nak jaga kesihatan. ingatkan depa terlupa letak garam, rupanya bila kali kedua p, memang gitu cara penyediaannya. paling chun suka bandung cincau (rm2.50) ni. dia tarik susu sampai berbuih. letak saja sirap. pelanggan, sila kacau sendiri ya sebelum minum.

masakan Ning Xia menggunakan banyak cili. dek suhu yang sejuk, cili dapat memanaskan badan mereka. tapi bila chun makan, tak pedas la pula. nampak merah menyala kan gambar di atas? tauhu tu dah lupa la namanya. daging cincang bersalut telur digoreng bersama cendawan dan capsicum. masih ranggup daging tersebut. walaupun dimasak berkuah.

ini pula bebola tauhu dengan seafood (rm8). kecil saja sebenarnya. besar sikit dari guli saja. rasa biasa-biasa saja. chun rasa filamen crab tu saja yang seafoodnya.  dibawah ni pula mee dari China (rm6). memang berbaloi dengan harga. nampak berkuah kan. tapi inilah mee goreng mereka. ada dua jenis- seafood atau daging.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...