05 December 2010

Hameediyah - bila dah berhawa dingin

berhawa dingin dan selesa
 minggu lepas chun dan kawan-kawan sempat singgah untuk makan tengahari di restoran hameediyah di lebuh campbell. tarikan disini tentulah nasi briyani yang penuh satu pinggan. kalau tekak kecil, memang la kena share dengan kawan. restoran ni ada dua kedai. bila masuk chun tengok penuh dengan orang beratur, jadi kami ke kedai sebelah. di sana mereka akan ambil order dan hantar ke meja.

terkejut kejap bila tengok kedai nih. dah cantik rupanya. siap ada pelayan beruniform, menu dan hiasan dalaman yang agak menarik. harga masih sama macam di kedai yang lama. satu set rm8 untuk ayam. kami order set ayam dan daging.

briyani ayam, briyani daging dan kelempung
bila sampai nasi dalam pinggan hidang yang besar, agak kuciwa juga bila tengoknya. nasi tak sebanyak dulu. yang paling sedih tengok set daging. ciput jer daging dan nasinya. macam setengah nasi set ayam. kelempung yang berharga rm2.50 tu pon kecil saja. sebesar sudu makan! isk isk iskkk kat sini rupanya dorang kurangkan untuk menampung belanja renovation ini. mujoq rasa masih sama.

kalau dah biasa makan di sini, memang akan rasa ralat la. dengan bersudu garpu bagai, sungguh tak masyuk makan. dah halfway, bangun, basuh tangan dan makan semula. baru rasa masyuk sikit. masing-masing kata akan sanggup beratur tunggu kat kedai lama tu. lebih feeling. untuk orang luar, restoran ni mungkin menyenangkan anda. tapi tu la, feel sudah ada kurang la.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...