17 January 2011

ordering domino's pizza in Ipoh

cek chun berkesempatan meronda ipoh baru-baru ni. sampai sesat-sesat nak cari tempat makan. berdasarkan pembacaan di blog dan soksek-soksek kawan-kawan, must try in ipoh ialah mee rebus ramli, nasi ganja, nasi ayam hainan dan kedai kopi kluang stesen.

oleh kerana penat seharian berjalan meronda ke kelly's castle di petang harinya. malam tu kami semua dah kaput. nak turun ke bawah hotel cari makan pun dah tak larat. jadi jalan terbaik tentulah menelefon order makanan. melihat bandar ipoh dari ketinggian enam tingkat bilik hotel sangatlah menyamankan. anda dapat lihat restoran penuh di kiri kanan pandangan. yang tak halal lagilah banyak di pekan nih. memang syurga makanan.
tengok kat depan, nampak pizza hut dan kfc. tepi sana ada mcdonald. keputusan diambil untuk makan pizza. chun terus teringat ada ternampak domino's semasa perjalanan tadi. tak sure kat mana. jadi google dan call number 1300-888-333. oleh sebab kami tinggal di hotel, jadi pihak sana akan call balik untuk pastikan store domino's di ipoh boleh siapkan pesanan. 3 minit kemudian, depa call dan ambil pesanan. bagus sunggoh. i like this kind of service.

jadi kami pakai hentam order saja. bagus betul mamat di talian. siap explain semua jenis pizza dan toppingnya. kami ambil set meal no 2. dapat 1 large pizza, 1 breadstix dan 2 tin minuman gas. chun pilih meat mania dan breadstix tukar dengan banana kaya dessert. 25 minit kemudian, the pizza boy ketuk pintu hotel. aisehh.. kalau lambat 6 minit lagi, saheh dapat kupon free :p

banana kaya ni sangatlah sedapppp.. yang ni kami pulun dulu. wangi semacam pisang dan kaya. lama dah tengok di domino's, tapi tak teringin pun nak order. rupanya sedap. enak dimakan panas-panas. macam pizza manis.

pizzanya sedap, lembut dan kaya dengan keju. tak kedekut. dah banyak kali makan di store, memang sama. kualiti memang bagus. yang bestnya sos tomato di pizza tu. tak kedekut bahan. kalau nak dibandingkan dengan pizza hut. ohh..selalu lepas makan, akan rasa rugi lepas tu. i pay so much for this???

domino's.. please please please come to alor star. 

2 comments:

Bro Framestone said...

xperasan pun kat Ipoh ada Domino's

cek chun said...

Bro, bru buka je stor. Bleh refer kat domino's website

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...