11 February 2011

sala klasik : western food

restoran ni tiap kali chun pi, mesti penuh dengan orang. mungkin sebab parking senang. kalau dulu kami datang pekena seafood, kali ni semua nak makan burger king. dengar cerita tinggi la bebenor. macam tak percaya saja. jadi mesti lah check dulu kan :)

restoran sala klasik ni ditepi jalan saja. kalau dari bandar alor star, sampai saja ke pekan simpang kuala, belok kiri ke jalan alor mengkudu. rombongan penuh kereta, jadi haruslah ambik bermacam menu. ada burger king - yes. its sound cheesy. mujoq tak kena saman dengan actual burger king, chicken chop dan bbq beef.
 chicken chop dengan black pepper sauce. harga dah lupa. tak lebih rm10. chun lebih prefer grill chicken chop. coselaw takda mayonis. pelik tapi benar.
 burger king yang di gembar gemburkan tinggi itu. rupanya daging burger disalut dengan breadcrumb dan digoreng. ada telur sebiji. sayur macam biasa kita jumpa dalam burger. dihidang bersama sosej dan kentang goreng. rm5.
 ini bbq beef yang diperap dan dibakar dengan ceri tomato, bawang besar, nenas dan capsicum. dimakan dengan sos thai yang masam manis. ada 6 bilah kebab dalam pingggan. rm12.
hiasan yang comel. tomato dihiris nipis dan digubah seperti bunga ros dan disarungkan dengan kepingan bawang holland. salad dan nenas yang diletakkan bersama hidangan ini juga banyak. cuma salad tu tak ada dressingnya. 

2 comments:

suri solehah said...

p rombongan ngan sapa tu...

cek chun said...

besa lah. rombongan cek kiah nih. sepupu sepapat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...